Home / پرورش زالو / مجوز پرورش زالو

مجوز پرورش زالو

مجوز پرورش زالو : مراحل اخذ مجوز قانونی پرورش و تکثیر زالو

مدارک لازم برای گرفتن مجوز پرورش زالو کدام است؟

نظام مهندسی و جهاد کشاورزی ! اینها دو ارگان جدا از هم هستند یعنی شما باید دو تا پروانه داشته باشید
1- موافقت اصولی
2- پروانه تاسیس
3-پروانه بهره برداری
در هر استانی اینها را هم باید از نظام مهندسی بگیرید و هم از دامپزشکی. حالا برای گرفتن هر کدام از اینها از نظام مهندسی جهاد کشاورزی باید از چند ارگان موافقت بگیرید. یعنی نظام مهندسی به شما نامه میدهد و شما نامه را میبرید آن ارگان و آنها موافقت میکنند و وقتی همه موافقت ها رو گرفتید آن وقت نظام مهندسی میاید به شما موافقت نامه اصولی میدهد بعد به سازمانهای دیگری نامه میدهد . شیلات، محیط زیست، بهداشت ودرمان، امور و اراضی، اداره آب و معرفی نامه به دامپزشکی و بعد خود دامپزشکی جداگانه خودش به شما مجوز میدهد .

گرفتن مجوز پرورش زالو

بعد پروانه تاسیس صادر میشود و با کارشناس میروید تا زمین دارای شرایط را ببینند و جی پی اس بزنند ، آن زمین که شرایط حداقل ۵۰۰ متر فاصله از محل سکونت و… باید داشته باشه باید طبق شرایطی که میگویند سالنهای تکثیر و پرورش و قرنطینه رختکن ، اتاق کارگری، دفتر اداری، سالن تغذیه مجزا ،و….احداث کنید بعد از احداث و تایید کارشناس بعد خدا بخواهد و مشکلی پیش نیاید می روید برای گرفتن اصل مجوز که پروانه بهربرداری باشد.

مجوز پرورش زالو
البته مجوز بهره برداری از ۱ ساله شروع می شود تا چهار ساله است. البته این برای تمام واحدهایی هست که از جهاد کشاورزی مجوز میگیرند. بعد از اتمام تاریج دوباره باید درخواست بدید و پولش رو واریز کنید بعد میان بازدید بعد دوباره تمدید میشود. دوباره چند سال بعد یعنی تا اخر مهلت مجوز شما  دوباره همین مراحل هی تکرار می شود و شما هر چند سال به چند سال این روند رو تکرار میکنید. البته ثبت شرکت هم در این بین باید انجام بدهید و برند و مهر شرکت باید مرتبط با اسم و کار شرکتتون درست کنید.

شاید این مطالب هم برای شما جذاب باشد : پرورش زالو – زالو درمانی

One comment

  1. خیلی ممنون راهنمای خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قالب وردپرس